3x PROČ ještě NEjste vyhledávanou značkou na trhu

„Málem jste nám umřel.“

Přes nemocniční přístroje sotva slyším hlas bílého anděla. Sestřičky.

Nic jsem si nepamatoval. Hlava mě bolela jako střep. Z žil na zápěstí mi trčely hadičky.

„Zkolaboval jste na ulici. Prasklo vám zanícené slepé střevo.“

Co? Slepé co? – Rozhlížím se kolem sebe. V tom mě probodne řezavá bolest z boku.

„To nemyslíš vážně! Proč jsi nedorazil na schůzku s investorem? A neodepsal dalším? Jsme v prdeli, kámo!“

Čtu sms od mého parťáka.

A má pravdu.

Je to – pardon – v prdeli…

Ten den byl „uzavírací“ – tak jsme mu s kamarádem říkali. Dotažení velikých zakázek, podepisování smluv na konzultace značek, schůzka s celebritou nad kampaní… A já?

Kolaps, sanitka, hadičky v těle + jako bonus jizva na břiše.

„Kašlu na to…“ Usínám oblbnutej chemií.

O týden později konečně otevírám svůj email. Nadechnu se.  – Čekám to nejhorší – fuck za fuckem od potenciálních klientů a investorů…

„Smlouvu podepíšeme později, chceme vás, kdy máte čas, s vaší cenou souhlasíme, prosím vás o konzultaci, přijedeme za vámi, uzdravte se…“ Email za emailem. Desítky zpráv od cizích lidí! Nabídky, žádosti o pomoc se značkou, podpora.

„Konečně se smějete, brzy budete moci domů!“ říká sestřička.

„Ne, jsem jen v šoku…“ dodávám.

Sečteno a podtrženo – v nemocnici jsem ležel přes týden, skoro se nehnul. Za tu chvíli mi přišlo 6 nabídek na konzultaci, 2 nabídky na dlouhodobou spolupráci s firmami, 1 nabídka na veřejné vystupování.

Jaký by to byl pro vás pocit? A nemusíte ležet třeba zrovna v nemocnici. Třeba doma na gauči. Nebo na rozžhavené pláži pod sluncem, hm?

Možná je to pro mnohé z vás sci-fi. Pro mě bylo také. Než jsem začal opravdu budovat svou značku.

Nebyl jsem to já, koho chtěli. (neznali mě osobně)

Byla to má značka. Vydělávala za mě, zatímco jsem ležel připoutaný k nemocničnímu lehátku. Šířila se doporučeními. Vytvářela poptávku. A já se jen rozhodoval – tohle jo, tohle ne. Účet rostl jako houby po dešti – a já se stal veřejně známou osobností.

Kdybychom nyní seděli proti sobě v baru – zřejmě byste položili tuto otázku: „Jak jsi to sakra dokázal?“

Usrkl bych z drinku. Rozhlédl bych se. Naklonil bych se k vám a pošeptal bych: „Řeknu ti své tajemství.“

1. Vytvořte ze sebe PRODUKT

Za těch 6 let mýma rukama prošlo dohromady více jak 2000 platících klientů. Strávil jsem s nimi více než 10 000 hodin. S jediným cílem – vytvořit z nich značku, pomoci jim, osvobodit je z otročiny.

Ano, otroctví. Tak nazývám oblast služeb. Možná nyní nechápavě kroutíte hlavou. Nebo si říkáte: „Ježiši, to se mě týká! Já dělám ve službách! Tak to není přeci…“

Zamyslete se prosím a dovolte si úvahu: ve starověkém Egyptě byli otroci svázáni ke svému pánovi, je to tak? On je potřeboval, aby si zajistil určitý životní standard (vydělával více peněz, nemusel tolik pracovat, ušetřil čas a energii). Ovšem pravda je taková, že i otrok potřeboval svého pána – aby se najedl, získal nějakou tu odměnu, přežil do dalšího dne. 

Bohužel většina lidí dnešního svobodného světa je uvězněna v tom samém modelu.

„Zaplatil už klient zálohu? Co když se mu to nebude líbit? Co když mě vyhodí? Nemůžu tu být přesčas…“ atd.

Jak z toho ven?

Dovolte si vytvořit ze své SLUŽBY PRODUKT.


Já jsem například brand manažer úspěšných značek. Před 6 lety na vysoké jsem se místo učení na zkoušky věnoval kariéře svých spolužáků. Pomáhal jsem jim vášnivě se značkou a těšil se z jejich úspěchů při hledání práce. Dělal jsem to za pivo v kantýně, něco k snědku. V té době jsem byl snad nejchudší na světě. O pár let později jsem ve spolupráci s Pavlem Říhou udělal kampaň Banán za milion. Online videa o budování značky. Projekt vydělal za necelé 4 týdny 4,9 milion korun!

grand_canyonSlužbu konzultace budování značky jsem přeměnil ve VIDEA, EBOOKY, MP3, ČLÁNKY, ONLINE PROGRAMY, KNIHY.

České a zahraniční celebrity jsou také produktem – jejich obličej prodává parfémy, jejich úsměv kosmetiku, jejich tělo novou kolekci.

Zamyslete se, jak můžete udělat to samé. Udělejte ze sebe PRODUKT. Tak, aby za vás lidé mohli platit, aniž byste s nimi trávili čas a tak, abyste jim opravdu pomohli. Protože jinak se možná stavíte do role otroka a ani si to neuvědomujete…

2. KOMUNIKUJTE místo ODPOVÍDÁNÍ

„Podívejte se, já pokaždé odpovídám, ne že ne! Tak neříkejte, že nekomunikuji!“ Ohradila se na mě jedna slavná herečka.

„Nekomunikujete.“ stál jsem si za svým.

„Vy jenom reagujete.“ dodal jsem.

Je to legrační, ale většina lidí dnes považuje ODPOVÍDÁNÍ své komunitě za výraz totálního nasazení. Já spíše za takovou společenskou nutnost. Ta ovšem nedělá slavné značky slavnými.

Obzvláště ne ve světě sociálních sítí. „Čím jsou ti YouTubeři tak slavní, prosímtě?“ Zeptala se mě Halina Pawlowská.

„Sdílí vše dopředu, nečekají, až to začne lidi zajímat. Oni vytváří jejich zájmy.“ Řekl jsem a jí spadla čelist. Ano, víte, kolik je YouTuberům? V průměru asi 14 let. Víte kolik vydělávají měsíčně z obýváku? Mohou 10 – 150 000 měsíčně.

Prostě a jednoduše – některé webové stránky obsahují část „OTÁZKY A ODPOVĚDI“, kde okamžitě najdete, co potřebujete. To je komunikace. A vy můžete kupovat. Jiné weby vás nutí otázku psát, čekat na odpověď, ztratit chuť i energii. To je čekání na Godota, ehm, pardon, na odpověď.

A tak vás prosím – zapomeňte na reagování, začněte lidi pomocí komunikace AKTIVOVAT.

Ukazujte Váš život. Vaše strasti. Vaše návyky. Vaše zvyklosti. Vaše klienty. Váš příběh. Úspěchy. Neúspěchy. Sdílejte. A ptejte se: „Co si o tom myslíte? Jak byste to udělali vy? Co se vám na tom líbí? S čím vám mohu pomoci?“

Je jedno jestli jste doktor, učitelka, právník, podnikatel, manažer nebo uklízečka. Každý obor má svou nejlépe placenou celebritu. Protože jenom díky skutečné komunikaci se o vás dozví druzí…

CESTA K SRDCI ZÁKAZNÍKA?

Jak proměnit cizí lidi v zapálené zákazníky, kteří vás všem doporučují? Bohužel KROK #4 a KROK #5 spoustu lidí vynechává...

3. Aktivujte své CHARISMA, ne dokonalost.

V minulém roce za mnou v Bratislavě přišla jedna už od pohledu nepříjemná starší paní. Bylo pár minut po mé přednášce o budování značky pro téměř 1000 lidí.

lukavec„I když vám ostatní tleskali ve stoje, víte, že jste měl ve svém projevu 12 chyb?“ probodla mě očima.

„Napsala jsem si je!“ zasyčela.

„To je od Vás milé, že mě vidíte takového, jaký jsem. To z nás dělá skvělé přátele!“ Usmál jsem se na ni od ucha k uchu. Druhý den za mnou přišla s vyběhlou žílou na čele. Koutky úst ji přes jeji nelibost tikali v úsměv.

„Vy jste takový uličník, že vás musí mít každý hned rád!“

Upřímně, kašlu na dokonalost. A čím víc to dělám, tím více je v mých projektech Lukavec. Je to zvláštní, ale lidé častěji a častěji říkají: „S takovou kvalitou jsem se dlouho na internetu nesetkal!“ Banán za milion, 1. Vzdělávací reality show Pekelná značka, charitativní pořad na YouTube Značková show, a v neposlední řadě kniha Jsi značka?!

Kde se to ve mně vzalo? Odpověď mi dala maminka. V mateřské školce jsme prý jednou dostali od vychovatelky soutěžní úkol: „Kdo vyrobí nejkrásnější bábovičku na pískovišti, vyhrává!“ A já jsem pořád nebyl spokojen, svoji bábovičku jsem boural a měnil, přestavoval až… „Tak, ukažte!“ Paní vychovatelka se rozhlédla. Já, tehdy pan perfekcionista, – žádná bábovička, kamarád takovej hnusnej kopec písku bez nápadu – vyhrál… Proč? Prostě ji měl no 😀

Pohlreich není rozhodně nejlepší kuchař na světě, Madonna nejlepší zpěvačka, Havel nebyl co se týče světových jazyků nejlepší prezident. Každopádně – měli něco, co ostatní ne. Charisma. Nebáli se svých chyb. Brali je. A když výsledek nebyl perfektní – šli dál.

Proto – nebojte se riskovat. Doporučil bych vám – riskujte tak často, jak jen to bude možné. Nemusíte zrovna na burze (to sedíte za monitorem). Myslím tím při investování do sebe, do nových zážitků, projektů, poznávání nových lidí.

Pokud se chcete dozvědět více JAK a další konkrétní TIPY pro růst vaší osobní značky, rozhodně mrkněte do mé nové knihy Jsi značka?! A když naleznete nějaký překlep, odpusťte mi prosím… Však víte jak. 

Knihu jsem napsal, abyste se dobře bavili a vydělávali u toho peníze.

Dobře se bavte a vydělávejte u toho peníze – tak zní slogan knihy. 

jsi-znacka-kniha

Pokud se vám článek líbil, objednejte si mou knihu zde >>

Tomáš Lukavec
Brand manager úspěšných značek, autor knihy Jsi značka?!
Komentáře