Tajemství odhaleno! 7 důvodů, proč mi práce zdarma vydělává miliony

Cože? Co to znamená? Možná si říkáte, že práce zdarma přeci vydělávat nemůže.

Ale může. A dokonce skvěle! Zde je důkaz:

2015-fapi

Tento článek není o tom, abych se zde chlubil, že mé podnikání vydělává miliony korun ročně, ale o mém „tajném triku“, který i vy můžete hned začít využívat v praxi.

Je to jednoduché. Složitosti bych vám sem nedával, protože je sám nemám rád.

Jde o slovíčko zdarma.

S čímkoli v podnikání začínáte, dělejte to ZDARMA. Že to zní hrozně? Že zkrachujete?

Nebojte.

Klidně si podržte vaše staré zaměstnání ještě o chvíli déle, pokud se bojíte o příjmy, mezitím ale rozjíždějte podnikání.

Když jsem kdysi dělal weby, začínal jsem zdarma.

Nabídl jsem několika lidem svoje služby, udělal svou práci a pak je poprosil o feedback, referenci a doporučení.

Moje podnikání se tak velice rychle rozjelo. Lidé si o mě vzájemně řekli a dařilo se. Byl to skvělý způsob, jak zaujmout a vyzrát nad konkurencí.

U nás v ČR míváme tendenci účtovat si ihned. Vždyť jsem to tvořil/a, zabralo mi to čas, a ty náklady!

Chápu to. Vím, jak se cítíte.

Jenže tohle myšlení vás ve skutečnosti zpomalí.

Nejdřív musíte v lidech vzbudit důvěru a navázat s nimi vztah, než začnete prodávat.

Když jim nabídnete něco zdarma, je to jako kdybyste otevřeli dveře dokořán místo toho, abyste jim vysvětlovali, jak si otevřít klíčem.

A kdy začít vydělávat? Kde je ta hranice?

Brzy se mi stalo, že jsem měl v kalendáři plno a nemohl přijímat nové zákazníky. A tak jsem přišel s řešením. Klientům jsem řekl, že je mohu v pořadníku posunout výš, pokud mi za službu zaplatí. A navrhl jsem částku.

V tu chvíli se začaly z mých zakázek zdarma vytvářet zakázky placené a klienti přibývali.

To samé jsem udělal v infopodnikání.

Nejdříve jsem psal blog. Dva roky jsem získával důvěru lidí, sdílel s nimi, svěřoval se. Pak jsem začal dávat věci zdarma. E-booky, návody, postupy, tipy. Dával jsem, dělil se a sdílel svoje know-how.

Když jsem pak přišel s online tréninkem Škola návyků, strhla se lavina a lidé nadšeně kupovali.

A nejen to. Neustále se vraceli a vrací.

Nabídněte do začátku něco zdarma. Konzultaci, produkt, službu.

Nejdřív klientovi pomozte, pak teprve prodávejte.

V tréninku Produktivní za 30 dní jsem nabízel 2 videa a nadupaný webinář zdarma. Nabídl jsem 7denní zkušební verzi a sledoval, co se bude dít. Nastoupilo mi sem přes 500 lidí a řada z nich si pak dokoupila celý program. Proč?

Věřili mi. Byl tam vztah.

Ale také jsem měl jednu tajnou přísadu. Věděl jsem, co moji potenciální zákazníci chtějí.

Zeptejte se proto sami sebe:

Co mají společného vaši potenciální zákazníci? Co chtějí? Co je spojuje?

Z mojí zkušenosti je to vždycky nějaký problém.

Zákazník ho chce vyřešit a hledá informace, jak na to. A vy jste tu, abyste mu dali svůj produkt, který jeho trable vyřeší.

Pokud zákazník hledá, jak se zbavit například štěnic, a vy mu dáte zdarma přesný návod na svých stránkách, získáte si jeho důvěru.

Věří vám a vrátí se.

A zdarma můžete nabídnout hodně věcí. E-booky, pdfka, videa, webináře, fyzický produkt za poštovné. Myslete ale už dopředu. Cokoli, co dáte zdarma, by mělo souviset s tím, co budete později prodávat.

A teď si vezměte tužku a papír a napište si:

Jaký produkt nebo službu můžu nabídnout zdarma?

Tak. A teď si představte, že jste už svým novým klientům nebo zákazníkům dali produkt nebo službu zdarma a získali se jejich důvěru. Co teď?

Teď musíte vytvořit produkt nebo službu, kterou prodáte.

A jak?

To je otázka, kterou řeší všichni podnikatelé. Každý, kdo chce jít s kůží na trh, přemýšlí, jak to udělat, aby jeho produkt/služba mizela z regálů rychleji než dort ze stolu na narozeninové oslavě.

Prvně se ale zeptám: Nabízíte produkt nebo službu? A co je lepší?

Produkt jako takový má jasné dané parametry. Můžete ho rozmnožit, můžete ho někomu dát a pověřit ho prodejem. Je to ustálená věc, se kterou se snadno zachází.

Služba je o něco horší. Jak jí ocenit? Jak jí předat někomu jinému?

Možná je pro vás těžké to delegovat na někoho jiného. Znám to. Není to jednoduché.

Nejlepší je proto službu přeměnit v produkt.

Ale jak to udělat?

Produkt jako takový je mnohem výhodnější. Máte u něj jasně definovaný výsledek. Služba má zase jasný proces nebo postup, ale mění se, a cena se také hýbe.

Jako webdesignér jsem dřív vytvářel weby na zakázku. Jenže jsem se postupně musel stát i vývojářem, designérem a vlastně i tiskárnou. Musel jsem se přizpůsobit zákazníkovi.

Jak si potom účtovat peníze? Klient vám vrací práci, upravujete, zlepšujete, táhne se to. Uff.

Jde si ale poradit. Musíte službu přeměnit v produkt, jako jsem to dělal já. Aspoň částečně.

Prostě jsem řekl: Tady je web za 10 tisíc. Udělám tam tohle a umí to tohle a tohle, proces bude vypadat takhle.

Vytvořil jsem balíček, který si klienti rádi koupili. Bylo to shrnuté a jasné.

A já sám jsem měl dobrý pocit, že na tom netrávím tolik času a vím hned cenu i objem práce.

Produkty jsou jasně výhodnější. Proč?

Službu si platíte až po tom, co skončila. Produkt zaplatíte a pak ho teprve dostanete. Už proto je lepší mít produkt.

Zamyslete se nad tím. Je to obrovský rozdíl a pro vás obrovská výhoda.

Jasný balíček služeb lépe předáte. Vytvoříte šablony, vytvoříte stovky kusů a prodáváte. Neděláte nic, už je vytvořeno a vše jede na automat. Je to taková vaše továrnička.

Možnosti jsou vždycky. U webů začaly například vznikat aplikace, kterou si koupíte a uděláte si celý web prakticky sami.

Skvělý nápad. Původně služba, teď produkt. A vše člověka vyjde levněji. Praktické, že?

Ještě jednou vám to shrnu, ať to pěkně vidíte.

7 důvodů, proč mi práce zdarma vydělává miliony:

  1. zjistím, co chtějí moji potenciální zákazníci
  2. dám jim něco zdarma a oni ke mně získají důvěru
  3. zrychlím proces začátku podnikání
  4. přeměním službu na produkt
  5. zautomatizuji proces vzniku produktu
  6. zautomatizuji proces prodeje produktu
  7. sedím a jen koukám, jak to šlape

A teď pro vás mám úkol:

Vezměte si tužku, papír a napište si, jak můžete vytvořit ze služby produkt.

Je to právě produkt, který vám vydělá nejvíce peněz, a ještě můžete celý proces zautomatizovat.

Představte si, že sedíte na pláži na Bali, popíjíte koktejl s deštníčkem a na účtu vám mezitím naskakují nové a nové peníze.

Že je to jenom nesplnitelný sen?

Ale já ho žiju. Takže ho můžete žít i vy.

Teď hned.

Pavel Říha

Jmenuji se Pavel Říha a jsem placen za svou existenci. Tento blog jsem stvořil, abych vám otevřel brány do světa “nového podnikání” — podnikání, kdy děláte co vás baví, vyděláváte a zároveň měníte svět. Přečtěte si můj neuvěřitelný příběh zde >>

Komentáře