Jak najít nápad v čem podnikat?

Taky si někdy říkáte, jaké by to bylo dostat úžasný nápad, prodat ho a změnit svět? Proč mě nenapadl Facebook, IKEA nebo aspoň Pepsi?!

Jak to udělat, abych přišel s něčím, co budou lidi milovat? Co si koupí a co jim bude sloužit?

Určitě to znáte. I já jsem proseděl hodiny a hodiny s papírem v ruce a přemýšlel.

Jenže jsem neměl jednu zásadní informaci. Jednu TAJNOU PŘÍSADU, která by mi zajistila úspěch.

Nevěděl jsem, že nápad nepřijde jenom tak.

Lidé podle mě často hledají výmluvy a tvrdí, že čekají, až je napadne něco světového.

Slyším to okolo sebe neustále. “Nemám ten správný nápad.”, “Ještě to není ono.”, “Čekám, až mi přijde ta pravá myšlenka.”

Bohužel se ale nedočkají.

Není to o tom, že si sednete doprostřed obýváku, zavřete oči a v meditaci vám oknem vletí dovnitř myšlenka Instagramu nebo Snapchatu, přistane na koberci a rovnou se zformuje do kompletních návrhů a popisků na papírech.

Tak to nefunguje. Čekání vás nikam nedovede. Vím to z vlastní zkušenosti.

Už teď a tady vám mohu říct, že…

Můžete uspět i bez geniálního nebo dokonalého nápadu.

Většina těch nejúspěšnějších lidí planety na dokonalost nečekala.

V tomhle článku vám přesně povím, co musíte udělat, abyste geniální nápad nejen dostali, ale hlavně ho úspěšně uskutečnili.

Nemusíte mít super IQ, nemusíte být přeborníci, nemusíte vymýšlet nové ani složité postupy.

To nezní špatně, ne?

Místo toho mám pro vás jasný a jednoduchý návod, jak to udělat:

1. Poznejte sami sebe

Víte, na co máte talent? Přemýšleli jste někdy nad tím? Co je vaše silná stránka? Co vám jde s naprostou lehkostí a od ruky?

Vezměte si tužku a papír a napište si to! Zamyslete se a udělejte si alespoň 10 bodů.

Zeptejte se sami sebe:

Kde jsem právě teď?
Jaká je moje aktuální situace?
Jak jsem na tom s penězi?

Je důležité mít přehled sám v sobě. Pozorovat se.

Udělejte si takový průzkumný týden nebo dva.

Sledujte, o co se zajímáte, o čem se bavíte s lidmi, v čem druhým pomáháte nebo co vám jde od ruky a lehce.

Sám jsem si dlouho myslel, že to, co umím, umí všichni. A ona to nebyla pravda. Stalo se vám to někdy?

Člověk často bere svoje silné stránky jako samozřejmost. Nebere je jako svou přednost.

Mám pro vás 2 výzvy:

a)  Pozorujte svoje vlastní chování/reakce

Určete podle nich svoje talenty a zájmy.

Naplánujte si, jak je můžete proměnit ve svoje silné stránky.

b)  Experimentujte

Zkoušejte věci, které jste nikdy nedělali (možná objevíte svoje nové talenty).

2. Pozorujte svoje okolí

Pili jste někdy Kofolu? Občas si ji dám. Co mám ale ještě radši, jsou ovocné saláty. Lidé od Kofoly mi šli přímo na ruku. Díky za to. Svezli se na trendu “zdravého životního stylu” a sakra se jim to vyplatilo.

Vznikla UGO salaterie, která se rozrůstá po celé ČR. První zdravý fastfood. A slaví obrovské úspěchy.

Pokud chcete přijít se skvělým nápadem, musíte sledovat, co lidi chtějí, co letí, co se zrovna děje.

Jako lidi od Kofoly.

V dnešní době internetu to ale není tak těžké, co myslíte?

Pomáhejte lidem, dejte jim to, co chtějí, a bude se vám dařit. Jde o to pozorovat a pochopit, jak to ve světě funguje.

Využijte výhod toho, že jste v ČR…

…kde jsme vždycky o pár let pozadu za západními státy.

Podívejte se, co letí tam, a nechte se inspirovat. Většina podnikatelů u nás to tak dělá. Včetně mě. 🙂

A protože mi na vás záleží a chci, abyste šli hned do akce, mám pro vás úkol:

Jděte do 3 různých restaurací, vezměte si papír a tužku a pište si, co se vám na restauraci líbí, co je tam super a co by ještě chtělo z hlediska nápadu změnit.

Mají super obsluhu (zákaznickou podporu), ale restaurace má ošklivé weby? Servírují skvělé jídlo, ale musíte čekat hodinu, než vás obslouží?

Udělejte si návyk, pozorujte a pravidelně si pište poznámky.

Já si například myslím, že ve fastfoodech naprosto chybí bezlepkové pečivo. Mohl by to být zajímavý prvek, kterým by se odlišili od konkurence. Co myslíte?

Takzvaný faktor X, který jim dá konkurenční výhodu.

Byznys totiž tkví v drobných vylepšeních a inovacích.

A já se vás proto ptám. Jaké dnešní trendy můžete využít právě ve svém byznysu?

3. Poznejte své zákazníky

Chápete lidi, kteří mají kupovat vaši službu nebo produkt? Jak takový člověk vypadá, jak se chová, co cítí? Co dělá?

To musíte vědět. Já sám jsem tím strávil poměrně dost času. Když jsem začínal s info podnikáním, vytvořil jsem si kompletní analýzu.

Nemusíte si představovat složité grafy a tabulky.

Ne. Nemám rád složitosti. Rád věci zjednodušuji.

Prostě jsem si vzal papír a představil jsem si svého ideálního zákazníka. Nakreslil jsem si ho, popsal, dal mu jméno a věk.

Udělejte to také. 🙂

4. Přijděte s nápadem

Říká se, že kreativita není vrozená vlastnost. Musí se pěstovat. A to platí i ve chvíli, kdy vymýšlíte nápady.

Musíte se v tom cvičit. Nebojte. Zvládnete to. Všichni to v sobě máme.

Každý den si najděte čas, sedněte si, vezměte si tužku a papír a napište si nápad. Takový, co bude souviset s vaším podnikáním. Dejte si na něj 5 -10 minut. To není tak hrozné, ne?

Neomezujte se, když jich budete mít víc. Všechno to ze sebe vypusťte.

Přemýšlejte každý den. Pracujte cíleně s tužkou a papírem a ptejte se sami sebe. Kde mám mezery? Jak můžu vylepšit svoje podnikání?

Pozorujte, porovnávejte a inspirujte se.

Sepsal jsem vám pro inspiraci různé způsoby, jak může pak takový nápad vzniknout.

4 ZPŮSOBY, JAK MŮŽE VZNIKNOUT VÁŠ NÁPAD:

a) Přesunutí nápadu

Na základě pozorování vezměte zajímavý nápad (z úplně jiné oblasti) a přesuňte ho do svého podnikání, do svého oboru.

b) Propojení různých trendů

Spojte tradiční obor s novým trendem (Kofola a UGO)

c) Izolace nápadu

Vezměte něco, s čím mají lidé problém, co řeší a na to se samostatně zaměřte

d) Inovace nápadu

Sledujte, co funguje, vezměte to a vylepšete.

Steve Jobs vzal staré hnusné počítače, co měli našedlou barvu, a přišel s modrým plastovým krytem. Revoluce, nebo evoluce? Každopádně to změnilo svět.

Stejně jako můžete svoje podnikání změnit i vy! A vylepšit!

Nebojte se přijít s novými nápady a hlavně ZJEDNODUŠUJTE

A co dál?

Pak už jen vezměte, co jste vytvořili a otestujte to u svých přátel nebo několika klientů. Líbí se jim to? Jsou nadšení?

Tak na co čekáte?

Jděte s tím do světa. Je jenom váš.

Pavel Říha

Jmenuji se Pavel Říha a jsem placen za svou existenci. Tento blog jsem stvořil, abych vám otevřel brány do světa “nového podnikání” — podnikání, kdy děláte co vás baví, vyděláváte a zároveň měníte svět. Přečtěte si můj neuvěřitelný příběh zde >>

Komentáře