Jak vytvořit emailovou databázi, která vydělává peníze

Mám na vás důležitou otázku. Kolik máte ve svojí databázi e-mailů?

Nebo možná. Máte vůbec nějakou e-mailovou databázi?

Představte si, že máte vlastní banku. A kdykoli do téhle banky přijdete, dostanete peníze.

To přesně je e-mailová databáze. 

V okamžiku, kdy ji máte, a lidé uvnitř vaše emaily čtou rádi, nemusíte se již shánět po klientech. Vaše podnikání se změní. Změní se kompletně pravidla hry.

Kdykoli něco nabídnete, někdo si něco koupí.

No, není to skvělé?

Pro lidi, kteří se zajímají o váš produkt nebo službu, se stanete lídrem. Povedete je. Dáte jim, co potřebují a chtějí.

Sám jsem byl zvědavý. Zjišťoval jsem proto, kolik mají lidé normálně potenciálních klientů ve své e-mailové databázi.

A to, co jsem se dozvěděl, mi vyrazilo dech:

  1. 40% lidí e-maily nesbírá
  2. 37% jenom 50 – 500 e-mailů
  3. 14% 500 – 2 500 e-mailů
  4. 9% shromáždilo 2 500 – 30 000 e-mailů

A pouze 1% vytvořilo databázi, která čítá více jak 30 000 potenciálních kupujících.

Zkuste se zamyslet. Jaká by to pro vás byla konkurenční výhoda? Jak moc by to vaše podnikání ovlivnilo?

To vám povím. Podnikalo by se vám snadněji a nemuseli byste se starat o to, komu své produkty nabídnete.

Jenže, jak svoji e-mailovou databázi vytvořit? A jak ji dokonce získat rychle?

Můžeme se podívat na jednu moji facebookovou kampaň/reklamu.

Od 17. 12. do 31. 12. jsem nasbíral přes 10 tisíc lidí. Pak jsem jim nabídl Akademii návyků a investice do reklamy na Facebooku, která samozřejmě něco stála, se mi vrátila.

fb-zisk

Co přesně jsem udělal?

Facebooková reklama mě stála 42 372 Kč (viz obrázek výše). Abych pokryl náklady, nabízel jsem kromě Akademie návyků také menší trénink za 700 Kč.

Malý trénink hradil investici, velký vydělával.

Na svoje náklady si reklama vydělala v prvních 3 dnech. Což byl velký úspěch.

Prodobně svůj postup, jak budovat e-mailovou databázi mnohem rychleji, sdílím v případové studii „Jak vytvořit za 30 dní 10.000+ emailovou databázi

som-webinar001
PŘÍPADOVOU STUDII NAJDETE ZDE ZDARMA

Dokážete si to představit? Jaký by to asi byl pocit mít velkou e-mailovou databázi téměř zdarma?

Úspěch s 10 000 kontakty nasbíranými na Facebooku se mi povedl před rokem a půl. Letos jsem udělal něco podobného, ale šel jsem dál. Za stejný počet dní jsem nasbíral dokonce přes 20 000 e-mailů.

Jenže sesbírat hromadu e-mailů nestačí. Je potřeba s databází pracovat, budovat s lidmi vztah, komunikovat.

Pocházím z Ústí nad Labem.

Vzpomínám si, že jsme měli kousek od naší ulice dvě cukrárny. V jedné byl prodavač, který jenom prodával a s klienty moc nemluvil. Byl tam, aby si odbyl to svoje, a nic víc ho nezajímalo.

Druhá cukrárna byla jiná. Prodavačka si s lidmi povídala, zajímala se o ně a vtipkovala.

Její dorty nemusely být nutně lepší, ale stejně měla cukrárnu vždycky plnou.

Druhá cukrárna ale nakonec zkrachovala.

Vidíte ten rozdíl?

Proto vám chci pomoci s e-maily pracovat, ať ze svých potenciálních klientů vytvoříte kupující nadšence. Jdeme na to:

Jak pracovat s e-mailem?

1. Shromážděte všechny e-maily, které máte.

Zamyslete se nad svými bývalými a stávajícími zákazníky. Ty shromážděte a dejte do e-mailové databáze.

Měli byste s nimi dál komunikovat. Nezapomínejte na ně. Pracujte s nimi.

Seberte staré smlouvy, vizitky a vložte je do databáze. Všechny obchodní partnery, kohokoli s kým jste si vyměnili nějaké e-maily.

V tu chvíli jste na začátku svojí první databáze.

2. Zapojte obsahový marketing

Sdílejte svoje know-how. Vzdělávejte svého zákazníka. Dostaňte ho z místa A do místa B. Má v tu chvíli všechny informace a je připraven koupit.

Ale jaký obsah lidem dát? Co vytvořit?

Stačí si jenom vybrat:

  1. napište e-book
  2. natočte video na YouTube
  3. napište knihu
  4. pracujte se sociálními sítěmi
  5. natáčejte webináře
  6. pište blog
  7. vytvořte návod
  8. napište myšlenkovou mapu

Zkrátka zapojte obsahový marketing a přitahujte svoje zákazníky.

3. Vytvořte si efektivní vstupní web

To je naprosto klíčový krok.

Většina podnikatelů ho nevyužívá. Mají mylné přesvědčení o tom, jak by měl web vůbec vypadat. A pak vytvoří paskvil jako z 90. let.

Špatná struktura, která neodráží tři klíče k online zisku.

Na vstupním webu byste měli získat kontakt a dál se zákazníkem komunikovat. To by měl být hlavní záměr a ve skutečnosti jediný záměr.

Inspirujte ho, aby vám dal kontakt a získal za to nějaký hodnotný obsah. Takhle to dělám já a funguje to.

Nabídněte mu řešení jeho problému, pomoc zdarma, sdílení zkušeností z vašeho oboru, kde už sami máte zkušenosti.

Dodržujte ale vždy 3 zásadní pravidla:

  1. jednoduchost
  2. jasnost
  3. směr

Vstupní web by měl obsahovat jasné sdělení na základě toho, co váš zákazník řeší, co chce a kam chce dojít.

Musí tam být jasná výzva k akci.

Tou by mělo být vyplnění kontaktního formuláře.

Stránka by navíc měla vždy mít souvislost s vaším produktem. Pokud prodáváte oblečení, můžete nabízet e-book s módními trendy na další rok.

Pamatujte si, že 1 zadaný e-mail = 1 potenciální zákazník. Každý, kdo opustí web bez e-mailu, je ztracený zákazník. S emailem se z něj stává zákazník potenciální.

Jak takové weby vypadají? To můžete vidět v obrázku výše – viz STROJ ČASU a také v obrázku níže – viz KONKRÉTNÍ PLÁN.

lil jsem na tajemství, určil jsem, pro koho to je, upoutal jsem otázkou, nabídl dobrodružství, dal jsem slib a konkrétní plán, dal jsem důraz na omezenost a nutnost rezervovat si místo včas.

Nabízím lidem to, po čem touží a ještě navíc možnost si rezervovat místo zdarma.

Vždy cílím pouze na jednu jedinou potřebu. Na stránce se dá udělat jenom jedna jediná věc.

Kliknout na tlačítko – vložit e-mail.

Je to jako u  Facebooku. 🙂

Velké firmy moc dobře vědí, proč od vás vybírají kontakt. Jakmile ho vyberete, tak ho můžete vracet k informacím, k vašim službám. Vy jste ten, kdo kontroluje to, co se k zákazníkovi dostane.

A navíc si vytvoří návyk používat vaše služby.

4. Směřujte potenciální zákazníky na vstupní web

Pište sem hodnotné články, můžete je šířit přes sociální sítě. Zmiňujte vstupní stránku na firemním webu, na veřejných vystoupeních, na online fórech, na YouTube. Můžete odkazovat v popisku videa nebo v patičce e-mailu. Využijte facebookovou reklamu a facebookové skupiny. Sdružují se tam tisíce lidí.

Najděte si skupiny, které jsou na téma, ve kterém podnikáte, a sdílejte zde svoje články a produkty zdarma.

Tam jsou lidi, kteří se o vaše téma zajímají.

Dokonce si můžete dát adresu na vstupní stránku i na vaši vizitku.

Odkažte ho na stránku, kde mu dáte e-book za e-mail. Způsobů, jak dostat lidi na váš web, je spousta.

Návštěvnost z vyhledávačů. Média. Affiliate partneři. Podcasty. MP3 nahrávky, atd…

Hlavně však měřte svoje konverze a optimalizujte svoje stránky.

Konverze znamená: kolik lidí přijde/kolik lidí podnikne požadovanou akci. Každý pátý klikne – podnikne akci, znamená konverzi 20%. Pokud klikne každý druhý návštěvník, pak je konverze 50%.

Konverze je důležitý bod. Rozhoduje totiž o prodeji.

Když zdvojnásobíte konverzi, zdvojnásobíte prodej.

Doporučuji vám udělat si dvě různé webové stránky a sledovat, která větší konverzi. Říká se tomu A/B testování.

Často to může být jedna drobná změna – barva tlačítka, změna obrázku na pozadí apod.

Na webu pak rozhoduje obyčejně prvních 10 sekund. Pokud do té doby neupoutáte pozornost, web je špatný a musíte něco změnit.

Zkuste ho sami otestovat.

Rychle na webu rolujte a koukejte na zvýrazněné texty. Ty samy musí dávat smysl a upoutat pozornost.

Je to přehledné, nebo nahňácané?

Velké nadpisy, krátké odstavce, velká tlačítka, co vystupují ze stránky?

Ne?

Ajajaj. Tak je změňte!

Co lidé potřebují? Co chtějí slyšet?

Všichni chtějí pomoci s nějakým problémem.

Vaším úkolem je upoutat jejich pozornost, problém pojmenovat a navrhnout řešení.

Je jedno, jestli se web líbí vám, musí se líbit zákazníkovi. Musí díky němu jednoduše vyřešit svůj problém.

5. Co můžete využít na tvorbu webů a na optimalizaci?

Systém, který jednoznačně doporučuji, je WordPress spolu s Miowebem.

Pro měření konverzí Google Analytics, Visual Website Optimizer.

Moje osobní stránky mívají konverzi přes 50%.

konverze

To znamená, že více než 50% lidí, kteří ji navštíví, mi dá svůj email. Pokud vaše vstupní stránka nemá aspoň 20%, změňte její koncept.

A uvidíte, co se bude dít.

Pojďme si to ještě jednou přehledně shrnout:

  1. shromážděte všechny svoje e-maily
  2. zapojte obsahový marketing
  3. vytvořte efektivní vstupní web
  4. směřujte potenciální zákazníky na vstupní web (Nezapomeňte na jasnost, jednoduchost, směr)
  5. měřte konverze vašeho vstupního webu a optimalizujte je

Mám na vás ještě otázku:

Máte efektivní vstupní stránku pro sběr e-mailů?

Šedesát devět procent podnikatelů vůbec žádnou takovou stránku nemá. To rapidně zvětšuje vaše šance na úspěch.

Mám pro vás i tip navíc.

Využijte exit popup na svých webech.

Co to je?

V momentě, kdy váš návštěvník chce zavřít web, vyskočí mu okno, které upozorní na stránku a dává šanci ještě jednou zaujmout a vložit e-mail.

A je velmi pravděpodobné, že si potenciální zákazník ukázku stáhne.

Jakmile tak udělá, měl by mu přijít děkovací e-mail nebo mu rovnou vyskočit děkovací stránka. Zde ho vyzvěte k tomu, aby sdílel váš produkt, službu nebo web.

Nakonec mám pro vás několik zásadních otázek, které je potřeba si zodpovědět:

1. Mám vstupní stránku? Neměl/a bych si ji udělat?

2. Jaký produkt bych měl/a na vstupní stránce nabídnout?

3. Jak by měla vstupní stránka vypadat?

4. Jak můžu využít klíč k e-mailu?

Zkoušejte, testujte, sbírejte e-maily a buďte kreativní. Nikdy totiž nevíte, kdy se z potenciálního zákazníka stane ten skutečný.

A až se vás zeptám:

“Kolik máte ve svojí databázi e-mailů?”

Vy se jen usmějete a odpovíte:

“Už to ani nepočítám. Je tam hodně nul.”

P.S.: Tajemství, jak budovat emailovou databázi až 10x rychleji

Přiznávám se, přestože jsem výše sdílel hodně svého know-how, tu nejlepší strategii, jak získavat kontakty do emailové databáze, jsem si nechal nakonec…

Je opravdu možné vybudovat za 30 dní 10.000+ emailovou databázi?

Povedlo se mi to mockrát a svůj přesný postup, bych chtěl s vámi sdílet v této případové studii:

som-webinar001PŘÍPADOVOU STUDII NAJDETE ZDE ZDARMA

V unikátním online workshopu vám odhalím zdarma:

  • Nejefektivnější strategii, jak vytvořit v krátkém čase obří emailovou databázi
  • Nečekaný způsob, jak proměnit získané kontakty v platící zákazníky
  • Geniální trik, jak využít FB reklamu jako neomezený zdroj návštěvnosti a nezaplatit přitom z vlasní kapsy ani korunu

Rezervujte si své místo zdarma dnes >> 

Jsem připraven s vámi sdílet své největší tajemství! 🙂

Pavel Říha

Jmenuji se Pavel Říha a jsem placen za svou existenci. Tento blog jsem stvořil, abych vám otevřel brány do světa “nového podnikání” — podnikání, kdy děláte co vás baví, vyděláváte a zároveň měníte svět. Přečtěte si můj neuvěřitelný příběh zde >>

Komentáře