7 tajných triků, jak proměnit zákazníky v opravdové fanoušky

Celé moje podnikání vzniklo díky tomu, že jsem na začátku založil svůj první blog. Možná si říkáte, proč zrovna psaní článků?

Jednoduše to byl nejlepší způsob, jak vybudovat komunitu a dát o sobě lidem vědět. Dělal jsem to dlouho předtím, než mi moje “komunita” vydělala první peníze.

Ještě před tím, než se člověk stane zákazníkem, musí být z vašeho produktu nebo služby nadšený. Potřebujete dosáhnout toho, že o vás bude přirozeně mluvit a že vás doporučí.

Já jsem začal blogem, dával jsem svou práci zdarma a budoval e-mailovou databázi. Minimálně první rok jsem vůbec nic neprodával.

Jenom jsem posílal e-maily, rozdával know-how, komunikoval.

Předávání hodnotného obsahu vás posune blíže k srdci vašich zákazníků. Vaše jméno se jim vryje do mozkových závitů. No, a to je přesně to, co potřebujete.

Je potřeba vyvolat v zákazníkovi emoce, radost, nadšení a vytvořit očekávání.

Je to, jako kdybyste prodávali cukrovou vatu na pouti. Vystavte několik kousků na odiv, dejte ochutnávku zdarma, nechte okolí hezky provonět a nejlépe ji vyrábějte lidem přesně na očích, ať vidí celý proces. Pokud jim k tomu navíc ještě povíte příběh, jak vata vznikla, co v ní je a na co je dobrá, úspěch bude zaručen.

To mi věřte.

Kolemjdoucí se budou doslova naklánět nad pult a budou se jim sbíhat sliny.

Toho potřebujete dosáhnout. To je ono.

Jakmile budou lidé nadšení, budou svoji radost chtít sdílet i s ostatními a přivedou vám další klienty.

Pokud vaše práce emoce nevyvolává nebo jsou, nedej bože, negativní zkušenosti s vámi, lidi to odradí a budou vás pomlouvat.

A to nechcete, viďte?

Já sám se řídím 7 jednoduchými kroky, jak nadchnout zákazníky. A teď je předám i vám:

1. Dávejte víc, než váš zákazník očekává

Hned první bod vám dá obrovskou konkurenční výhodu. Doporučuji vám ale mít vždy ještě tajný bonus v záloze. Můžete prezentovat bonusy, které lidem dáte, ale nechte si ještě něco, co přidáte navíc, čím druhé opravdu překvapíte.

To dodá vaší službě nebo produktu požadovaný “wow efekt”.

Zákazník dostane víc, než očekával. A bude se vracet.

To vám garantuji.

CESTA K SRDCI ZÁKAZNÍKA?

Jak proměnit cizí lidi v zapálené zákazníky, kteří vás všem doporučují? Bohužel KROK #4 a KROK #5 spoustu lidí vynechává...

2) Doveďte svoje zákazníky ke skvělým výsledkům

Udělejte vše proto, aby váš produkt nebo služba dovedly zákazníka k těm nejlepším výsledkům, nejlépe ještě k lepším, než by zákazník čekal.

Proč? Když vám něco pomůže, jste připraveni to říkat dál. Nebo ne?

Je to nejlepší způsob, jak si zajistit, že o vás budou vaši zákazníci mluvit. Musíte předat skutečnou hodnotu.

3) Překvapujte svoje zákazníky

Buďte se svými zákazníky v kontaktu. Překvapujte. Ne pravidelně, ale aspoň čas od času ano. Lidé mají rádi milá překvapení. Dávejte jim je.

Vytvoříte pocit radosti, který si budou chtít zopakovat.

Já jsem v tréninku Produktivní za 30 dní poslal lidem dopis, kde jsem jim děkoval. A taky kartičku Produktivní čtyřky s figurkou a odkaz na video, kde vysvětluji, jak tento dárek využívat.

P4-hra

Malé, ale milé překvapení. Nic jsem jim nesliboval, nečekali to, ale potěšilo to.

Pokud vám někdo zkritizuje to, co děláte, dejte mu produkt nebo službu zdarma společně s omluvou. Proměňte ho ve skalního fanouška.

Když chce někdo vrátit peníze, buďte milí a nabídněte mu ještě něco navíc.

4) Buďte přímí a otevření

Nelžete, nepřikrášlujte, říkejte, jak to je. Lidé vám pak budou věřit a budou se vás držet. Buďte sami sebou, buďte konzistentní a důvěryhodní.

Zákazník pak ví, na co se může u vás spolehnout a co může očekávat.

Doporučuji si moc nevymýšlet. Buďte lidští. Když uděláte chybu, řekněte pravdu. Nemotejte se do lží, není to fér a zbytečně riskujete skandál. Když se stane chyba, omluvte se a přijměte svoji zodpovědnost. Lidé dokáží být nečekaně vstřícní, když se omluvíte a věc dáte do pořádku. No, a možná právě v tuto chvíli se z nespokojeného zákazníka stane věrný fanoušek.

5) Odměňujte svoje dobré klienty

Pošlete jim dopis k Vánocům nebo do Nového roku. Nabídněte jim drobnou slevu na další vaše produkty nebo služby. Dopřejte svým dobrým klientům čas od času nějakou exkluzivní akci.

Loni na Vánoce jsem pořádal speciální VIP seminář, kde jsem sdílel svoje know-how. Pouze pro účastníky Produktivní za 30 dní a Akademie návyků.

Nic jsem na tom nevydělal. Udělal jsem to jen za provozní náklady.

Pak jsme společně poseděli u večeře. Ukázal jsem zákazníkům vlajkové produkty a dal jsem jim najevo, že s nimi počítám, že je chci zapojit do komunity.

Nechte se také podobně inspirovat. Zaručuji vám, že se vám to vyplatí.

6) Budujte si nadšený tým

Tým by měl být první, kdo s vámi sdílí vizi. Vizi, jak chcete měnit svět, jak chcete pomáhat svým zákazníkům. Tou by měl žít i váš tým a vaše zákaznická podpora.

Všichni by měli být na stejné lodi. Měli by tyto principy znát a využívat.

7) Dejte svému podnikání přesah

Jak to udělat? Musíte si odpovědět na několik následujících otázek. Čeho chcete dosáhnout? Co chcete na tomto světě vybudovat? Proč to vlastně děláte?

Třeba chcete lidem pomoci, aby lidi byli placeni za svou existenci. Chcete, aby se stali lídry, kteří mění svět a inspirují druhé k akci.

To je například moje vize.

Vezměte tu svou, svůj příběh a předejte ho lidem. Nejhorší je podle mě podnikatel, který nemá vizi a vše dělá pouze pro peníze.

Dělejte věci, abyste udělali tenhle svět lepší. Zamyslete se, jak může vaše podnikání prosperovat a zároveň pomáhat. Stejně jako jsem se svým týmem zamyslel já o Vánocích, a vytvořil Mapu změny, ve které jsem vybrali přes 219 tisíc na malého Hynečka.

hynecek krtek

Před dvěma lety jsme pomáhali dětem s rakovinou – vybrali jsme 237 tisíc – ještě předtím lidem, kteří byli postiženi povodněmi.

Mým cílem je budovat podnikání, které vydělává a zároveň mění svět. Abych toho dosáhl, jdu do akce zas a znovu. Dělejte to i vy. Nenechte se zastavit tím, co vám stojí v cestě (ať už je to cokoliv). Jděte za svou vizí. Najděte svůj dokonalý nápad. Vytvořte si komunitu, která vaši vizi sdílí. Sdílejte své know-how. Buďte lidští. Pomáhejte. Prodávejte. A pak zase pomáhejte.

Vybudujte komunitu, která se ztotožní s vaší vizí. Získáte tím statut experta, pomůžete druhým a také svých vlastních cílů dosáhnete mnohem rychleji.

PS: V neposlední řadě se připojte k více než 2116 lidem v komunitě Placen za svou existenci a – v případě, že vám to dává smysl – SDÍLEJTE a šiřte tento článek do světa!

CESTA K SRDCI ZÁKAZNÍKA?

Jak proměnit cizí lidi v zapálené zákazníky, kteří vás všem doporučují? Bohužel KROK #4 a KROK #5 spoustu lidí vynechává...

Pavel Říha
Jmenuji se Pavel Říha a jsem placen za svou existenci. Tento blog jsem stvořil, abych vám otevřel brány do světa “nového podnikání” — podnikání, kdy děláte co vás baví, vyděláváte a zároveň měníte svět. Přečtěte si můj neuvěřitelný příběh zde >>
Komentáře