Proč (a jak) testovat vstupní stránku

Před pár dny jsem ve Facebookové skupině PZE zveřejnil ANKETU: Měříte konverzi vstupní stránky? Provádíte A/B testování?

Jak myslíte, že to dopadlo? Mně osobně odpovědi vyrazily dech!

Zobrazit anketu

Hlasovalo 49 lidí, a z nich pouze 11 řeklo, že konverzi měří a provádí A/B testování.

To je celkem málo, vzhledem k tomu, jak moc je to důležité! (a zároveň snadné)

Možná ještě překvapivější je, že ti kteří odpověděli, že „měří a provádí A/B testování”, jsou zpravidla lidé, které jejich online podnikání již úspěšně živí… (to je myslím k zamyšlení).

A PROČ je měření důležité? Protože zvýšit konverzi vstupní stránky je zpravidla nejsnazší způsob, jak znásobit příjmy online byznysu.

Představte si, že prodáte 3 procentům lidí, kteří vám dají svůj kontakt a vstoupí na vaši cestu zákazníka. Samozřejmě, můžete tu cestu zákazníka ladit, abyste prodali více než 3% lidí. Vyladit celý prodejní proces však bývá běh na dlouhou trať a vůbec to není jednoduché.

Co je mnohem snazší?

Pokud dokážete na své cestě zákazníka prodat aspoň něco, nejrychlejší cesta ke zvýšení zisku je zvýšit konverzi vstupní stránky. Pokud vaše vstupní stránka propustí jen 20% návštěvníků, je to jiné, než když kontakt zadá 40% lidí… Je to rozdíl dvojnásobku! No, a pokud vaše vstupní stránka propustí 10% a zlepšíte na 40%? Pak mluvíme o 4-násobku, díky jedné změně!

Na svou cestu zákazníka a do prodejního procesu tak jednou drobnou změnou přivedete 2-4x více lidí. To znamená 2-4x více prodejů, aniž byste na své cestě zákazníka museli cokoliv změnit. Jen zlepšíte vstupní stránku, díky tomu, že ji testujete. To je všechno.
Klíčové je TESTOVAT a MĚŘIT. A celkově vstupní stránce věnovat svou maximální pozornost.

Pavel

P.S.: V PZE klubu teď najdete nově trénink „A/B testy ke zvýšení zisku”, který vám dá přesný návod, jak svou vstupní stránku testovat.

P.S.2: O tom, jak vytvořit skvělou vstupní stránku máme v klubu nabušený trénink “Vstupní stránka s 47% konverzí”

Pavel Říha
Pavel je online stratég & mentor, podnikatelům v oblastech zdraví, vztahů, financí a osobního růstu odhaluje chytré strategie, jak se díky internetu stát vyhledávaným expertem, pomoci mnohem více lidem a zároveň vydělat více peněz s menším úsilím [...] Přečtěte si Pavlův neuvěřitelný příběh zde >>
Komentáře